9.9.13

The Conjuring


不知道从何时开始,竟然喜欢上在电影院里看恐怖电影。听着别的观众大喊,配合着电影里诡异的音乐和毛骨悚然的画面,竟发现这样好过瘾。我是不是有病了。

可是其实我是一个胆小的人。因为在看这部戏的时候,我超过一半的时间是用手掌挡在我的眼前。有时候还紧闭着双眼,从指缝中偷偷地往荧幕上看。坐在身旁的父母竟一直取笑这么滑稽的我。可是我就是想看,可是又害怕嘛。

这部电影的导演是马来西亚人哦。怎么就感觉有点骄傲XD故事的大纲如下:

In 1971, Carolyn and Roger Perron move their family into a dilapidated Rhode Island farm house and soon strange things start happening around it with escalating nightmarish terror. In desperation, Carolyn contacts the noted paranormal investigators, Ed and Lorraine Warren, to examine the house. What the Warrens discover is a whole area steeped in a satanic haunting that is now targeting the Perron family wherever they go. To stop this evil, the Warrens will have to call upon all their skills and spiritual strength to defeat this spectral menace at its source that threatens to destroy everyone involved.

虽然这部电影有时候的惊吓效果是不错,可是我还是觉得没有Insidious来得恐怖。可能那时候是一大班同学去看,所以气氛很好。不过这部戏有一个点很不错,就是如果我们意志坚定,其实我们可以战胜我们心里的鬼。而其中爱的力量是无比强大的。戏里的妈妈,因为对孩子的爱,而打败了附体的幽灵,保护了孩子免受伤害。

No comments :

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...